Doa di bawah ini adalah Doa khusus yang ampuh untuk diamalkan sebagai amalan agar diri kita aman dan selamat dari segala ancaman+serangan haiwan liar dan berbisa.
Sangat sesuai diamalkan ketika hendak masuk ke dalam hutan dan di mana-mana tempat sahaja pada sebarang waktu yang mana di kawasan tersebut membuatkan kita mudah terdedah kepada ancaman dan serangan pelbagai haiwan liar juga haiwan berbisa.

Sirahnya...
Pada zaman Nabi ALLAH Nuh as, sewaktu Bala Banjir Besar yang ALLAH SWT turunkan kepada Umat Nabi Nuh as yang ingkar dan berpaling dari mentauhidkan ALLAH SWT, selain dari Para Pengikut Nabi Nuh as yang beriman, sekalian haiwan-haiwan liar dan berbisa yang wujud di muka bumi ALLAH SWT juga diselamatkan oleh Nabi Nuh as dengan cara Nabi Nuh as turut menempatkan ruang untuk sekalian haiwan-haiwan tersebut berlindung di dalam bahtera Nabi Nuh as itu.
Dan apabila bala banjir besar itu mulai surut setelah selama 40 hari pelayaran, kesemua haiwan-haiwan liar dan berbisa tersebut telah berbai'ah dan berjanji di hadapan Nabi Nuh as, bahawa "Kami bersumpah tidak akan mengganggu dan mengancam sesiapa sahaja yang mengucapkan Salam Dan Kesejahteraan buat dirimu, wahai Nabi ALLAH Nuh as."
Bacaan Inti dari Surah As-Saffat (37), ayat 79.
Bismillaah...
Mafhum: [79]
“Salam sejahtera kepada Nabi Nuh dalam kalangan penduduk seluruh alam!”
Bersama-samalah kita mengamalkannya.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Fadhilat (Isnad) Doa Haikal - Majmu' Syarif

Remembrance - Zikr