Posts

Showing posts from July, 2013
Hadith Rasulullah SAW: Iman bukan dengan mengharap-harapkan & bukan juga dengan bermanis-manis (di bibir) tetapi apa yang diikrarkan di dalam hati & dibuktikan dengan amal perbuatan. - Riwayat ad-Dailamy dalam Musnadul Firdaus.
ACQUISITION OF KNOWLEDGE: EXCELLENCE OF LEARNING Allah SWT says: Allah SWT, angels and those learned men who stand on justice bear testimony that there is no deity but He (Glorious Quran 3:18). Now look, 0 dear readers, how God began attestation first by Himself, then by His angels and then by the learned. It is understood from this verse that the rank of the learned and their honor are much high. God says: Those who are believers among you and the learned, God will increase their rank (Glorious Quran 58:12). Hazrat Ibn Abbas said about them: The rank of the learned is seven hundred (700) times more than that of the believers, and the ofference between the two ranks is the distance of the path of five hundred (500) years. God says: Are those who are learned equal to the illiterate? (Glorious Quran 39:9). God says: The learned among His servants fear God most (Glorious Quran 35:28). God says: Say, God is sufficient as a witness between me and you and those who have got knowledge of th…
Those who believe are stauncher in their love for Allah SWT. Glorious Quran 2: 165.
Imam Malik said: He who practices tasawwuf without learning Sacred Law corrupts his faith, while he who learns Sacred Law without practicing tasawwuf corrupts himself. Only he who combines the two proves true.
Allah SWT says in the Glorious Quran: يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ Hujuraat 49:13 O mankind, indeed We have created you from male and female and made you peoples and tribes that you may know one another. Indeed, the most noble of you in the sight of Allah SWT is the most righteous of you. Indeed, Allah SWT is Knowing and Acquainted.
1. Hukum mempelajari ilmu tajwid secara teori dan memahaminya hukum hakam tersebut adalah FARDHU KIFAYAH. (al-Juraisi, Nihayah al-Qaul al-Mufid fi 'Ilmi al-Tajwid, Muhammad Khalid Mansur, al-Wasit fi 'Ilmi al-Tajwid). 2. Adapun begitu, hukum mempelajari ilmu tajwid secara amali adalah FARDHU AIN kerana adapun beramal dengan hukum tajwid dalam membaca al-Quran, hukumnya adalah FARDHU AIN ke atas pembaca Al-Quran sama ada lelaki mahupun wanita dengan kadar kemampuannya, pengetahuan dan keupayaan pembaca. (Hidayah al-Qari ila Tajwid Kalam Al-Bari-2005).
Sahih Bukhari Book 32. Praying at Night In Ramadhan Narated By 'Ubada bin As-Samit : The Prophet Muhammad SAW came out to inform us about the Night of Qadr but two Muslims were quarreling with each other. So, the Prophet SAW said, "I came out to inform you about the Night of Qadr but such-and-such persons were quarreling, so the news about it had been taken away; yet that might be for your own good, so search for it on the 29th, 27th and 25th (of Ramadan).
TUGAS2 MURSYID: Tugas-tugas penunjuk jalan kebenaran (mursyid), yang mengajar (mu'allim). Ketahuilah bahwa manusia mengenai ilmu pengetahuannya, mempunyai empat macam keadaan, seperti halnya dalam pengumpulan harta kekayaan. Karena bagi orang yang berharta, mempunyai keadaan menggunakan hartanya. Maka dia itu adalah orang yang berusaha dan keadaan menyimpannya dari hasil usahanya itu. Sehingga jadilah dia seorang yang kaya, tak usah meminta lagi pada orang lain. Dan keadaan dapat membelanjai dirinya sendiri. Maka dapatlah ia mengambil manfa'at dari harta kekayaan itu. Dan keadaan dapat memberikan kepada orang lain, sehingga ia menjadi seorang pemurah hati, yang dermawan. Dan inilah keadaan yang sebaik-baiknya. Maka seperti itu pulalah dengan ilmu pengetahuan, dapat disimpan seperti menyimpan harta benda. Bagi ilmu pengetahuan ada keadaan mencari, berusaha, dan keadaan mengkasilkan yang tidak memerlukan lagi kepada bertanya. Keadaan meneliti (istibshar), yaitu berpikir menc…
Project Manager FPSO (floating production storage & offloading) Responsibilities: Manage a team of multi-discipline engineers for engineering and detailed design for projects involving Wellhead Riser Platforms, Topsides and Jackets, Pipelines, Catenaries and FSOs/ FPSOs. Responsible for the overall management of the contracts and ensure that all the agreed and / or contracted scope of works are executed in a safe manner meeting both cost and schedule requirements. Provide timely project progress reporting to management. Requirements: Degree or professional qualifications in Naval Architecture/Offshore Engineering.
Our Lord! Let not our hearts deviate (from the truth) after You have guided us, & grant us mercy from You. Truly, You are the Bestower. Glorious Quran 3: 8.
General approach for FPSO (floating production storage offloading) vessel assessment are based on converted tankers. Strength and fatigue assessment are based on environmental effect, global and local strength assessment, hull girder ultimate strength and fatigue assessment. FPSO conversion requires the following: • Prediction of environmental loads for strength and fatigue assessment: tanker trading history, transit to site and on-site operation; • Determination of renewable scantlings based on transit, on-site, inspection and repair conditions; • Evaluation of scantlings including hull girder ultimate strength assessment.
Allah SWT sendiri selalunya menyembunyikan beberapa urusan agama yang lain atas hikmah-hikmah tertentu seperti: # Allah SWT menyembunyikan Lailatulqadar untuk menguji umatnya sejauh mana tahap amal ibadat mereka sepanjang bulan Ramadan. # Allah SWT menyembunyikan saat penerimaan doa (ijabah segala doa) pada hari Jumaat agar kita berdoa sepanjang hari tersebut. # Allah SWT menyembunyikan sembahyang wusta dalam solat lima waktu supaya kita memelihara semua waktu solat fardu. # Allah menyembunyikan isim adzam di antara nama-nama-Nya agar kita menyebut kesemua nama-nama-Nya (Asmaul Husna) # Allah SWT menyembunyikan makna maksiat yang sangat terkutuk supaya kita berhenti melakukan apa jua bentuk maksiat. # Allah SWT menyembunyikan siapa yang menjadi wali di antara mukmin supaya kita berbaik sangka terhadap semua orang mukmin. # Allah SWT menyembunyikan kedatangan Hari Kiamat supaya kita selalu bersiap sedia. # Allah SWT menyembunyikan ajal manusia supaya kita selalu dalam persiapan menemu…
Imam Al-Ghazali: Hujjatul Islam kita Imam Al-Ghazal dilahirkan di Gazalah dekat Tus, Khurasan, bahagian utara Iran telah menjalani kehidupan zuhud dengan mengembara selama 10 tahun, sebelum kembali ke Nishapur, Iran. SETIAP peradaban melahirkan tokoh besar. Peradaban Islam telah melahirkan banyak ilmuwan ternama dunia sejak abad ke-9 hingga abad ke-20. Mereka meneliti dan berusaha menjelaskan tentang alam semesta, mulai dari galaksi yang sangat jauh hingga hal-hal terdekat dengan kehidupan mereka. Umumnya, mereka menguasai lebih daripada satu bidang ilmu, baik ilmu agama mahupun ilmu sosial. Apa pun bidang ilmunya, para ilmuwan Muslim adalah tokoh-tokoh hebat yang mencipta penemuan baru di mata dunia. Sebagai contoh pada abad ke-9, lahir Al-Khawarizmi yang terkenal sebagai tokoh matematik dan astronomi dan Al-Kindi yang terkenal sebagai tokoh falsafah. Pada abad ke-10 lahir Al-Farabi yang terkenal sebagai tokoh falsafah dan pada abad ke-11 lahir Ibnu Haitam yang terkenal sebagai t…
لم يقل بعد العسر يسرا تأكيدًا على أن العسر لابدَّ أن يجاوره يسر! سبحان الله Then indeed with hardship comes ease. Indeed with hardship comes ease. (Glorious Quran 94:5-6). He didn't say "After hardship comes ease" he confirmed that hardship is always accompanied with ease! Subhan Allah.
The Prophet Muhammad, may Allah bless him and grant him peace, summarized his entire mission as “noble manners”. He said: "I was sent to be an educator." [From Al Harith, on the authority of Abdullah Bin Amr Ibn Al A’as]. "I was sent to perfect good conduct." [On the authority of Malik].
Supplication when going to the mosque (masjid): 'O Allaah SWT, place within my heart light, and upon my tongue light, and within my ears light, and within my eyes light, and place behind me light and in front of me light and above me light and beneath me light. O Allaah SWT, bestow upon me light.’
THE DATE AND ITS USES AS DESCRIBED IN THE GLORIOUS QUR'AN In aned, it can be seen to have a great many important features. One of the oldest known species of plant, the date is today a food of preference not only for its delicious taste but also for its nutritious properties. New benefits imparted by the date are being discovered every day and has come to be used as a medicine as well as a food. These features of the date are noted in Surah Maryam: The pains of labour drove her to the trunk of a date-palm. She [Maryam] said, "Oh if only I had died before this time and was something discarded an number of Qur'anic verses, the humble date is honoured as one of the blessings of Paradise. (Glorious Qur'an, 55:68) When this fruit is exank of the palm towards you and fresh, ripe dates will drop down onto you. Eat and drink and delight your eyes…" (Glorious Qur'an, 19:23-2mid forgotten!" A voice called out to her from under her, "Do not grieve! Your Lord…
It is He, Allah SWT, who is holding the sky aloft and keeping the earth in place, not some property of nature [tabi'a mina't-taba'i'], not some astronomical configuration [tali' mina't-tawali'], not a darkness that looms, and not a light that gleams. He is: * Hadir. Present to all things through cognition [ 'ilm] * Shahid. Witness to all things without physical contact * 'Aziz. Almighty * Qahir. Irresistible * Hakim. Governing * Qadir. Omnipotent * Rahim. Merciful * Ghafir. Forgiver of sins * Satir. Veiler of faults * Mu'izz. Ennobling * Nasir. Supportive * Ra'uf. Kind * Khaliq. Creator * Fatir. Maker * Awwal. First * Akhir. Last * Zahir. Outwardly Manifest * Batin. Inwardly Concealed * Fard Ma'bud. Uniquely Worthy of Worship * Hayyun la yamut. Living, never to die * Azaliyyun la yafut. Existing from All Eternity, never to pass away * Abadiyyu'l-Malakut. Eternal Ruler of the Kingdom * Sarmadiyyu'l-Jabarut. Everlasting Lord of th…
Resepi Kari Kepala Ikan Special Bahan-bahan ( 4 org ) 1 ekor bhgian kpala ikan. sy pilih ikan merah....tp tplg la ikt citarasa sndri k.... 6 sudu besar serbuk kari kpala ikan jnma adabi 4 sudu serbuk cili jenama adabi sedikit asam jawa / asam keping (ikt selera masing2 k,sbb kari ni makin masam makin sdp n kawwww.... Sedikit serbuk kunyit bendi - ikt selera msg2 2 biji tomato (belah 6) 2 biji lada besar warna merah (belah 2) rempah tumis sedikit garam air secukupnya santan/susu cair (bg yg suke kn lemak, tp sy xbuh sbb thn lme n lbh kawwww kari tu tanpa santan ala2 kari mamak tauuu hehe) Daun kari - ikt keperluan n selera msg2 Cara-cara Hiris bawang besar,bwg kecil dan bawang putih. panaskan minyak mskkn bwg kesemu bwg sehingga garing dan mskkn daun kari sehingga garing juga dan barulah mskkn rempah tumis sehingga naik bau. Bancuhkan serbuk kari, serbuk cili, serbuk kunyit bersama air asam jawa sehingga sebati. Apabila tumisan bwg dan rempah tumis agk garing boleh lah mskn bacuhan…
Nabi Muhammad SAW bersabda dalam hadis sahih: من عادى لي وليا فقد آذنته بالحرب "Sesiapa yang memusuhi waliku (orang yang hampir dengan-Ku) maka Aku isytiharkan perang terhadap mereka".
7 Ayats - Read for Protection 1. Ayat 9. At-Taubah, Verse 51: Translation: Say: "Nothing will happen to us except what Allah has decreed for us: He is our protector": and on Allah let the Believers put their trust. Katakanlah (wahai Muhammad): "Tidak sekali-kali akan menimpa kami sesuatu pun melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dia lah Pelindung yang menyelamatkan kami, dan (dengan kepercayaan itu) maka kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman bertawakal". 2. Ayat 10. Yunus, Verse 107: Translation: If Allah do touch thee with hurt, there is none can remove it but He: if He do design some benefit for thee, there is none can keep back His favour: He causeth it to reach whomsoever of His servants He pleaseth. And He is the Oft-Forgiving, Most Merciful. Dan jika Allah mengenakan engkau dengan sesuatu yang membahayakan, maka tiada sesiapa pun yang akan dapat menghapuskannya melainkan Dia; dan jika Ia menghendaki engkau beroleh sesuatu…
Mengenal Diri dan Wali Allah - BAB PERTAMA : Siapakah Kita? Dari Mana Dan Akan Ke Mana? Apakah Dia Ruh Dan Kalbu? Sabda Rasulullah S.A.W. "Sesungguhnya dalam tubuh jasad anak Adam itu ada seketul daging bila ia baik nescaya baiklah seluruh anggota tubuhnya dan bila jahat ia nescaya jahatlah seluruh anggota tubuhnya. Ketahuilah! Iaitulah kalbu (hati)." - Diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim Dari keterangan hadis itu dapatlah kita faham bahawa perbicaraan kemuncak asal usul manusia ialah hati (kalbu). Hati dalam diri manusia laksana raja pemerintah yang sangat ditaati oleh rakyat. Manakala anggota-anggota lahir : Umpama kaki, tangan, mata, hidung, mulut, telinga, perut, faraj, zakar dan sebagainya laksana rakyat jelata yang sentiasa patuh pada perintah raja. Bila ia memerintah kaki supaya menendang nescaya menendang lah ia, begitulah seterusnya. Hati itu juga dipanggil 'hakikat keakuan' - aku itu aku ini, aku pergi ke sana, aku datang ke sini, rumah itu kepunyaan ak…
The prayer of supplication [du'a'] are as follows: O Allah SWT! O Intimate Friend of every lonely individual! O Companion of every solitary individual! O You who are Near, not distant! O You who are Present, not absent! O You who are Invisible, but not vanquished! I beseech you by invoking Your Name: In the Name of Allah, the All-Merciful, the All-Compassionate, the Ever-Living, the Eternally Self-Sustaining the One whom neither slumber nor sleep can overtake. Again I beseech you by invoking Your Name: In the Name of Allah the All-Merciful, the All-Compassionate, the Ever-Living, the Eternally Self-Sustaining, the One before whom faces are humbled, and voices are subdued and hearts quake and tremble. [I beseech You] to bless Prophet Muhammad SAW and the family of Muhammad and to grant me a happy solution and a way out of my problem, and to satisfy my need. an yusalliya 'ala Muhammadin wa 'ala ali Muhammad wa an taj'ala li min amri farajan…
In the Name of Allah SWT shall be its course and its mooring. (Glorious Quran 11:41). When hearts are following a course that takes them across the oceans of destiny [qadar], their mooring is at the door of His knowledge ['ilm] and His nearness. Wakefulness is a form of service, while sleep is a means of connection [wusla]. When the servant falls asleep during a ritual prayer [salat], Allah displays him proudly to His angels. The physical body is a cage and the spirit [ruh] is a bird. In the eyes of the people of real experience [ma'rifa], creatures are like flies and hornets, or like silkworms. Their spiritual states [ahwal] have no relevance for you. Be sensible! No one but a stupid fool would bring destruction upon himself to spite Allah; no one would do such a thing unless he was doomed to destruction anyway. If someone tells you to be generous in spending and giving, that person is your friend. If someone gets rich on what belongs to the poor, he will be reduced to p…
Verily, my Wali (Protector, Supporter, & Helper) is Allah SWT who has revealed the Book (the Glorious Quran), & He protects (supports & helps) the righteous (solehin). – The Glorious Quran 7: 196.
On vigil The Shaikh (may Allah be well pleased with him) also spoke about His words (Exalted is He): Keeping vigil by night is more potent in impact. (Glorious Quran 73:6) This refers not only to giving up sleep in the ordinary sense, but also to giving up the sleep of involvement with creatures, the lower self [nafs], natural inclination [tab'], passion [hawa] and willfulness [irada]. For its food and drink the heart is left with speaking confidentially [munajat] to Allah (Almighty and Glorious is He), standing [qiyam] and bowing [ruku'] and making prostration [sujud] in His presence. Surely you can see that if someone abstains from this world, so as not to be distracted by it from seeking the Lord of Truth (Almighty and Glorious is He), he must likewise abstain from the hereafter, so that it will not distract him from Allah (Almighty and Glorious is He). He must wish that the hereafter did not exist, because it is so charming, such an obvious mercy. He must make the hear…
Doa khusus di Malam Lailatulqadar Doa tersebut diterangkan di dalam hadis berikut 1. Hadis yang diriwayatkan daripada Aishah r.a. Maksudnya: "Saya pernah bertanya kepada Rasulullah s.a.w. bagimana kiranya saya mengetahui malam Lailatulqadar dengan tepat. Apa yang saya akan doakan pada saat itu. Baginda menjawab berdoalah dengan doa yang berikut" Maksudnya: "Ya Allah ya Tuhanku sesungguhnya engkau sentiasa memaafkan salah silap hamba lagi suka memaafkan oleh itu maafkanlah salah silafku. Terdapat juga beberapa doa yang disar ankan oleh para alim ulamak kita melakukannya seperti membaca doa Orang yang beribadah pada 10 malam yang tersebut akan mendapat rahmat yang dijanjikan dan telah sabit di dalam hadis-hadis yang sahih bahawa malam Lailatulqadar ujud pada salah satu malam yang 10 itu terutama pada malam 21, 23, 25, 27 dan 29. Orang-orang yang tekun beribadah di dalam masa tersebut untuk menemui malam Lailatulqadar akan mendapat rahmat yang dijanjikan itu samada ia…
Inilah doa beliau sebagaimana diriwayatkan oleh Imam Muslim dan Imam Bukhary: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ فِي بَعْضِ أَيَّامِهِ الَّتِي لَقِيَ فِيهَا الْعَدُوَّ يَنْتَظِرُ حَتَّى إِذَا مَالَتْ الشَّمْسُ قَامَ فِيهِمْ فَقَالَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ لَا تَتَمَنَّوْا لِقَاءَ الْعَدُوِّ وَاسْأَلُوا اللَّهَ الْعَافِيَةَ فَإِذَا لَقِيتُمُوهُمْ فَاصْبِرُوا وَاعْلَمُوا أَنَّ الْجَنَّةَ تَحْتَ ظِلَالِ السُّيُوفِ ثُمَّ قَامَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَقَالَ اللَّهُمَّ مُنْزِلَ الْكِتَابِ وَمُجْرِيَ السَّحَابِ وَهَازِمَ الْأَحْزَابِ اهْزِمْهُمْ وَانْصُرْنَا عَلَيْهِمْ “Sesungguhnya Rasulullah SAW pada sebagian harinya ketika berhadapan dengan musuh menunggu terbenamnya matahari. Kemudian beliau tampil di hadapan para sahabat dan bersabda: ”Wahai manusia, janganlah kalian berangan-angan ingin segera berjumpa dengan musush. Mohonlah kepada Allah keselamatan. Dan bila kalian berhadapan dengan musuh, maka bersabarlah. Dan ketahulaih bahwa surga …
The Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) said: “Whoever turns over at night and says ‘Laa ilaaha ill-Allah wahdahu laa shareeka lah, lahu’l-mulk wa lahu’l-hamd wa huwa ‘a’l kulli shay’in qadeer. Al-hamdulillahi, subhaan Allah wa laa illaaha ill-Allah wa Allahu akbar wa laa hawla wa laa quwwata illa Billaah (There is no god but Allah Alone, with no partner or associate. His is the Dominion and the Praise, and He is Able to do all things. Praise be to Allah, glory be to Allah. There is no god except Allah, Allah is Most Great and there is no strength and no power except in Allah),’ then says, ‘Allahumma ‘ghfir li (O Allah, forgive me),’ or some other dua, it will be answered, and if he does wudoo’ and then prays, his prayer will be accepted.” (Reported by al-Bukhari) The Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) said: “When a man from my ummah gets up to pray at night, striving against his own self to get up and purify himself, there are knots o…
As revealed in the Holy Quran the Night of “Qadr” is better than a thousand (1,000) months, therefore, acts done in these nights are better than the acts done in one thousands months. On 23rd night of Ramadhan: Recite the following Surah from the Holy Qur'an: Ankabut (the Spider) 29th Surah, Ruum (The Roman Empire) 30th Surah, Dukhan (Smoke or Mist) 44th Surah. Recite 1,000 times surah Al-Qadr.
Allah SWT berfirman yang bermaksud: Dan kami turunkan al-Quran yang menjadi ubat penawar dan rahmat kepada orang yang beriman. (Quran Karim, surah al-Isra': 82) Allah SWT juga berfirman dengan maksud: Orang-orang yang beriman dan tenteram hati mereka dengan zikir kepada Allah SWT (al-Quran al-Karim), ketahuilah dengan zikir kepada Allah tenang tenteramlah hati mereka. (Quran Karim, surah al-Ra'ad: 28).
Laylat-ul-Qadr • The Night of Power: “Indeed this month has come to you, and in it is a night more virtuous than a thousand (1,000) months. So, whosoever is deprived of its blessings is deprived of all blessings. No one is kept deprived of its blessings, but only those who are unfortunate.” [Sunan Ibn Majah, Vol. 1, Page 119].
The Prophet Muhammad (blessing and peace be upon him) said: A moment of reflection is worth more than a year of worship. A moment of reflection is worth more than a seventy years of worship. A moment of reflection is worth more than a a thousand years of worship. These sayings convey the implicit meaning: If someone reflects on the details of the branches [of knowledge], a moment of reflection is worth more than a year of worship. If someone reflects for a moment on the true significance of the worship incumbent upon him, that is worth more than seventy years of worship. If someone reflects for a moment on intimate knowledge of Allah (Exalted is He), that is worth more than a thousand years of worship. Through intimate knowledge ['irfan], meaning the realization of Oneness, the 'arif [intimate knower] attains to his Ma'ruf [the One he knows intimately] and his Beloved, so he flies with spiritual wings to the realm of Nearness. The worshipful servant walks on foot t…
Say: “Allah is sufficient for me; those who have to put their trust, let them put their trust in Him. (Glorious Quran, Surah Az Zumar: 38) Reciting Hasbunallahu Wa Nimal Wakeel provides the healing touch that is very much necessary in one’s life. By putting one’s complete Trust in Allah, by leaving matters unto Him, by seeking only His grace and mercy, by accepting His decree, by submitting to His Will – a Muslim can equip oneself to face the challenges of life. And this one single verse Hasbunallahu Wa Ni’mal Wakeel is a source of all strength, all comfort! So let us make it a point to recite this morning and evening. Day and night. On and off. Once. Twice. A hundred (100) times. As much as possible. Let me conclude by quoting two inspiring verses from the Glorious Qur’an: He who fears Allah, He will find a way out for him, and will provide him sustenance from whence he never even imagined. Whoever puts his trust in Allah, He shall suffice him. Surely Allah brings about what He dec…
Mohon rezeki yang melimpah supaya dapat beribadat kepadanya. Bacalah selepas setiap kali selesai solat. Moga-moga Allah SWT memperkenankan doa anda. Maksudnya:(Quran Karim, SURAH ATH-THALAQ: AYAT 7): Hendaklah orang yang mampu memberi nafkah menurut kemampuannya dan sesiapa yang di sempitkan rezekinya, maka hendaklah dia memberi nafkah dari apa yang diberikan Allah SWT kepadanya (sekadar yang mampu); Allah SWT tidak memberati seseorang melainkan (sekadar kemampuan) yang diberikan Allah SWT kepadanya. (Orang-orang yang dalam kesempitan hendaklah ingat bahawa) Allah SWT akan memberikan kesenangan sesudah berlakunya kesusahan.
Orang-orang yang berada di shaf barisan depan di dalam shalat berjamaah. Rasulullah SAW bersabda, "Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya bershalawat kepada (orang - orang) yang berada pada shaf - shaf terdepan" (Imam Abu Dawud (dan Ibnu Khuzaimah) dari Barra' bin 'Azib ra., hadits ini dishahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Shahih Sunan Abi Dawud I/130). KELEBIHAN BUKA PUASA DI MASJID antaranya kita dapat sampai awal di masjid sebelum azan maghrib, makan berjemaah dlm talam mengiratkan hubungan keluarga dan kawan2, mengekang nafsu makan banyak dan pelbagai yg memudaratkan kesihatan, rasa nikmat puasa, pasti dpt Solat Magrib berjemaah, bertadarus 1 juzu’ sebelum masuk Isyak, lebih tenaang dan tidak terburu2….NAK RASA APA YG DAH KAMI RASA….jom ke masjid bawa keluarga anda makan di masjid.
Doa kejayaan: “Ya Tuhan kami, ya Allah SWT, kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu & sediakanlah petunjuk untuk kami (dalam menyelesaikan) urusan kami.” Amin ya Rabbal ‘alamin.
The Night of Power (Laylatul Qadr) represents the night on which a glimpse of the invisible world is revealed to man. It is also the night which is alluded to by the words of God when He said, 'Verily We have sent it down on the Night of Power." Glorious Quran 97: 1.
Banyakkan bersedekah - Sedekah merupakan perkara yang amat dituntut kepada umat Islam. Ia merupakan ibadah yang besar ganjarannya di akhirat kelak sebagaimana firman Allah SWT: Sesungguhnya orang-orang lelaki yang bersedekah dan orang-orang perempuan yang bersedekah serta mereka memberikan pinjaman kepada Allah sebagai pinjaman yang baik (ikhlas), akan digandakan balasannya (dengan berganda-ganda banyaknya) dan mereka pula akan beroleh pahala yang mulia. (Quran Karim, surah al-Hadid: 18). Rasulullah SAW merupakan contoh terbaik dalam bersedekah. Beliau seorang yang begitu dermawan lebih-lebih lagi apabila tiba bulan Ramadan. Baginda memperbanyakkan sedekahnya melebihi bulan lain selain Ramadhan. Daripada Ibnu Abbas RA berkata: Rasulullah SAW adalah orang yang paling dermawan. Dan beliau SAW lebih dermawan lagi di bulan Ramadan ketika beliau bertemu Jibril. Jibril menemuinya setiap malam untuk mengajarkan al-Quran. Dan kedermawanan Rasulullah SAW melebihi angin yang berhembus. (riway…
Doa Murah Rezeki: Ya Allah SWT, Engkau lontarkan ke dalam hatiku harapan kpd Mu, putuskan pengharapanku kpd selain Mu sehinggakan aku tidak lagi mengharapkan selain Mu. Ya Allah SWT, apa jua yang kekuatanku tidak terdaya darinya, kekurangan pada tindakanku, tak tercapai keinginanku, tak sampai permintaanku, tak terbicara lidahku daripada apa yang telah Engkau kurniakan kepada orang2 terdahulu & terkemudian yang berupa keyakinan terhadap Mu maka khususkan diriku dengannya, wahai Tuhan sekelian alam. - Hadith Rasulullah SAW.
In the verse, إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ “Surely Allah and His angels send blessings on the Prophet.” (Glorious Quran, 33:56) where the blessings of Allah upon the Prophet Muhammad (SAW) have been supplemented with the blessings of the angels. In still another verse, the Glorious Quran declares, هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلاَئِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ “He is the One who turns towards you and so do His angels that He may bring you out from the darkness to light.” (Glorious Quran, 33:43).
Shipyard General Manager. • Directs the daily operation of the site through the efforts of the management team. • Builds and maintains strong company relationships with customer leadership at work site. • Responsible for implementing systems of controls to accurately measure the quality of performance and identify areas that require continuous improvement. • Ensures the efficient, effective utilization of assigned resources to accomplish contractual ship maintenance and modernization requirements. • Ensures all projects are completed safely and in a quality manner on time and within budget. • Drives business development efforts, including contract bids and proposals on existing and new work. • Establishes objectives and standards of performance that govern the operations in accordance with Company policies and directives. • Creates a management climate that drives continuous improvement through employee empowerment and effective labour relations. • Assists the Ship Conversion/Repair …
Naval Architect. In this role you will be responsible for: 1 Performing stability calculations; 2 performing structural analysis on vessels and various structures; 3 using hand calculations and/or software (ANSYS, FEMAP); 4 designing and analyzing offshore floating production structures; 5 applying software tools to estimate wave statistics and determining the long term impact of ocean waves on the hull structure; 6 utilizing design codes and regulations applicable to offshore structures; performing stability analysis and compartmentation to develop vessel layout; 7 developing load cases for the project; 8 supporting site team with naval related activities; selecting candidate vessels; 9 performing vessel strength calculation structure reinforcement decisions, buckling and fatigue calculations, vessel ship motion, and hydrodynamics calculations.
It was the practice of the Holy Prophet Muhammad (Sallallaahu Alayhi Wasallam) and his companions to make I’tikaaf in the Mosque for the whole time offering Divine service during the last ten days of Ramadhaan. Hazrath Aisha (Radhiallaahu Anha) reported that the Apostle of Allah SAW said: “Search for the Blessed Night in the odd (nights) from the last ten (nights) of Ramadhaan” (Bukhari). Hazrath Aisha has narrated another saying: “I asked: O Messenger of Allah SAW! Tell me if I were to find a Night of Power, what should I recite therein?” Holy Prophet Muhammad (Sallallaahu Alayhi Wasallam) advised her to recite: Al-laa-hum-ma in-na-ka ‘afoow-wan tu-hib-bul-’af wa fa-fu ‘an-ni. O Allah! You are Forgiving, You love forgiveness, so forgive me. (Bukhari). Special attention should therefore be given to the excessive recitation of this dua on the blessed night. Furthermore one may engage in lengthy rakaats of Tahajjud salaat, Tilaawat of the Qur’an, Dua, Zikr, etc. The worship and the …
In terms of the design loads, the key functional differences are that tankers have the ability to avoid bad weather or alter heading, whereas the FPSO (floating production storage & offloading) is in a fixed location and may be subject to larger loads, depending on the environment. Again, the consequences of failure differ. Therefore, the maximum FPSO global design loads are based on a 100-year return compared with 20 years for a tanker [Classification Rules for Ships4 (+1A1) requirements]. In addition, turret-moored FPSOs will head into the extreme weather, particularly if passively moored. Consequently, FPSOs are more likely to be subjected to larger bow slamming, bow impact pressures, sloshing, and greenwater loads. A tanker normally operates in the fully loaded or ballast state, whereas an FPSO is in a constant state of load-unload. This influences fatigue loading design considerations, particularly for the side longitudinals located at intermediate drafts. FPSOs have compo…
Sentiasa berdoa dan meminta daripada Allah SWT: Sabda Rasulullah SAW: "Tiga doa yang mustajab tanpa syak. Doa orang berpuasa, doa orang dizalimi dan doa orang mengembara." (riwayat al-Uqaili dan Ibnu Asakir; disahihkan oleh al-Albani dalam al-Silsilah al-Sahihah, no. 1797). Hadith ini mendidik jiwa Muslim agar merendah diri kepada Allah SWT dengan berdoa sepanjang masa tatkala berpuasa.
‘Aqabah Taubat ( Kitab Minhajul ‘Abidin ) siri 1 Bermula ‘aqabah yang kedua dan iaitu ‘aqabah al-Taubah . Kemudian wajib atasmu hai orang yang menuntut ‘ibadah, telah memberi taufiq Allah Ta‘ala akan kami dan akan kamu dengan taubat . Dan kerana yang demikian itu dua perkara : Pertama : Supaya hasil bagimu taufiq bagi tha‘at . Maka bahawasanya celaka dosa itu mempusakai hirmaan, yakni menegah tha‘at dan mengiringi khidzlaan, tiada kuasa mengerjakan dia . Dan bahawasanya tambatan dosa menegahkan daripada berjalan kepada tha‘at bagi Allah dan bersegera kepada khidmat akan dia . Dan bahawasanya berat dosa itu menegahkan ringan di dalam kebajikan dan rajin kepada tha‘at . Dan bahawasanya yang mengekalkan atas dosa itu setengah daripada barang yang menghitam hati . Maka di dapatnya akan dia di dalam kelam dan keras hati, tiada iklas dan jernih dan tiada lazat dan tiada manis dan tiada dikasihan akan dia Allah Ta‘ala . Maka menghela taulannya kepada kufur dan celaka . Maka hai ‘ujub, bet…